Strategie, prijs of kwaliteit? Zo vergroot je de winkans bij een aanbesteding

“Het begint met signaleren”, legt directeur Erik ter Brugge uit in de TenderSessie: ‘Het potentieel van aanbesteden in het MKB’. “Zodra je denkt ‘deze aanbesteding lijkt interessant’, moet je de diepte in. Daarmee bepaal je: kun je ook daadwerkelijk inschrijven?”

Een aanbesteding kan volgens Erik immers interessant lijken, maar je moet wel kunnen voldoen. “De volgende stap is dan: hoe ga je dan winnen? Wat is je strategie, prijs en kwaliteit? En beredeneer: krijg ik voldoende punten als mijn prijs iets hoger is?” Erik onderstreept daarbij het belang van een strategie. “Om te kunnen winnen, moet je absoluut een strategie hebben. Ik durf te stellen dat je zonder niet gaat winnen.”

Welke tips heeft Erik nog meer? “Je kunt je onderscheiden van de concurrentie door goed te weten waar de aanbestedende dienst op aanslaat. Wat vinden zij belangrijk, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid? En vervolgens ga je daar heel diep op door. Waar ben je onderscheidend in, waar zitten je USP’s? Dat is precies wat we bij Uw Aanbesteding iedere dag doen, samen met onze opdrachtgevers.”

Kun jij niet wachten om als mkb-bedrijf in te schrijven op een aanbesteding? Bekijk dan ons stappenplan! Heb je daarna nog vragen? Dan helpen wij je graag! https://www.uwaanbesteding.nl/contact

 
Vorige
Vorige

Zo helpt de Nota van Inlichtingen je bij jouw inschrijving

Volgende
Volgende

Waarom ook jouw bedrijf SROI kan invullen