Succesvol inschrijven op een aanbesteding? Deze 3 tips helpen je!
Er komt veel kijken bij het inschrijven op een aanbesteding. Voldoe je aan alle criteria, heb je alle verplichte documenten op tijd en wat maakt jouw product of dienst onderscheidend? Lees hoe deze drie tips je op weg helpen.
1) Bepaal jouw USP’s. Je bent immers waarschijnlijk niet de enige, die gaat inschrijven. Het is daarom belangrijk te kijken wat jou onderscheidend maakt ten opzichte van die andere inschrijvers. Zit dat bijvoorbeeld in de kwaliteit, die je biedt? Of kun je tegen een zeer gunstige prijs leveren?
2) Stel kritische vragen voor de Nota van Inlichtingen (ook wel NvI of gewoon ‘nota’ genoemd). Daarin geeft de aanbestedende dienst antwoord op vragen, die jij – maar ook andere inschrijvers – stellen. Zie ook ons eerdere blog hierover.
3) Schrijf op tijd in. Dat klinkt misschien als een open deur, maar je zult maar net één minuut te laat zijn. Dan is al je werk voor niks. Ook al is het een technische fout in het aanbestedingsplatform: helaas. Zorg dus dat je bijvoorbeeld minimaal één dag voor de sluiting alles klaarzet om in te dienen.
Onze vierde, en misschien wel meest belangrijke, tip? Laat je begeleiden door professionals. Mensen, die iedere dag bezig zijn met aanbestedingen en weten ‘hoe de hazen lopen’. Bij Uw Aanbesteding begeleiden we zo’n driehonderd aanbestedingen per jaar. Wil jij ook gebruikmaken van die expertise? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag. https://www.uwaanbesteding.nl/contact